Indledning

Håndbog i narrativ praksis er en introduktion til lærere, der gerne vil lære om, og eventuelt inddrage, narrativ praksis i skolen. Som lærere skal vi selv kunne praktisere det, vi ønsker at lære eleverne. Derfor har vi valgt præsentere en række øvelser til både elever og lærere.

Håndbogen er opbygget således, at den første del giver en introduktion til narrativ praksis for dig, der gerne vil være en dygtig narrativ praktiker, samt hvordan du starter narrativ praksis op i indskolingen. Anden del indeholder konkrete øvelser og materiale, til inspiration til dig der vil arbejde med den narrative praksis i skolen. 
I vores materiale har vi taget udgangspunkt i 0.-3. klasse, da vi gerne vil have indarbejdet denne tænkning så tidligt som muligt. Vi mener, det er en metode, du kan arbejde med i løbet af hele elevernes skolegang. Jo tidligere eleverne lærer narrativ praksis at kende og bliver tryg ved dens begreber og tilgang, jo nemmere bliver det at arbejde med den i løbet af deres skolegang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar